Ons Doel

Wij zijn Ronald Ritskes en Leo Meijer. Wij vragen uw aandacht voor ernstig zieke mensen. Met ons team Route 65 rijden wij de ScanCoveryTrial van 4 januari tot en met 12 januari 2013. Wij rijden 7000 kilometer om geld binnen te halen voor stichting ‘K Leef in Apeldoorn.

Wat doet de Stichting ‘kLEEF?

Stichting ‘kLEEF heeft als doelstelling mensen met kanker en hun naasten te ondersteunen bij het optimaal houden van hun kwaliteit van leven. Als mensen te horen krijgen dat ze kan­ker hebben voelen ze zich vaak nog niet ziek. Maar de diagnose zet het leven wel op zijn kop, niet alleen voor degene die kanker heeft maar vaak ook van de directe omgeving. Onderzoek en ingrijpende behandelingen beheersen aanvankelijk het bestaan.

Inloophuis

De wereld draait door maar jouw leven staat als het ware even stil. Ons inloophuis is er voor mensen met kanker, voor, tijdens en na de behandelingen. Het huis biedt ruimte en tijd om stil te staan bij alles wat men overkomen is. Er is aandacht voor verhalen van mensen, ver­ha­len van ontreddering en onzekerheid. Ons huis is een open huis waar mensen de gelegen­heid krijgen elkaar te ontmoeten, een huis waar men verdriet, en ook boosheid kan delen. Ook goed nieuws kan gevierd worden. Een huis waar mensen in hun eigen tempo en op hun eigen manier een vorm kunnen zoeken om verder te gaan en zo een nieuwe balans te vinden in een veranderende situatie. Waar mensen hun eigen veerkracht opnieuw ontdekken en op die manier na verloop van tijd het inloophuis definitief achter zich kunnen laten om het ge­wone leven weer op te pakken. Maar soms zijn de vooruitzichten niet goed. En komt de rouw en het verdriet over een leven zonder toekomstperspectief. En ook dan zijn wij er om steun en aandacht te geven.

Voor iedereen

Niet alleen mensen die ziek zijn (of geweest) kunnen voor steun in ons huis terecht. Naas­ten,  bijvoorbeeld partners, kinderen waarvan een van de ouders kanker heeft, broers, zus­sen,ouders die een (volwassen) kind met kanker hebben, maar ook nabestaanden zijn van harte welkom.

Wij hopen ook op uw steun    Leo & Ronald (TEAM ROUTE 65!)

Ronald Ritskes
Loolaan 27-3